EEN VOLLEDIG ASSORTIMENT BIJ FONTEYNE

1-2-3-4-5 !
1-2-3-4-5 !

 

 

 

 

 

Het is zover :

ons gamma is nu volledig

 bij Fonteyne The Kitchen.

 

 

 

 

 

Na de botteling op 23 januri, gevolgd door de snelle beschikbaarheid van drie cuvée’s sedert begin februari, worden nu de twee laatste « Majou-afleveringen » van Cuvée Fonteyne Roussillon ter beschikking gesteld: we bottelden op 3 april een zachte, zonnige en toch laag-in-alkohol-blijvende syrah en een kurkdroge witte wijn op basis van macabeu.

 

En dit verdient een anekdote: samen met mijn broer ben ik op de “Rue des Tongres” gaan eten. Deze Fonteyne-winkel en -restaurant zit inderdaad op de hoek van de “Place des Tongres”, aan het uiteinde van de Gérardstraat, waar destijds onze moto-dealer gevestigd was, in de jaren ’70 !

 

Toen we onze plaats innamen zei de “serveuse” (kelnerin in schoon Nederlands) :

“- Meneer, Gij zijt toch de grote baas van de wijn !”

Zwaar gechokkeerd trok ik mij in mijn waardigheid terug: hoe, wat, wie, ikke ....?

Wij zaten daar incognito, alhoewel mijn broer ooit syndicale verantwoordelijkeden in veeartsenijkringen gedragen heeft en misschien als een publieke figuur aanzien kan worden. Hoe weet ze dat ?

Simpel, zij heeft mijn smoel op internet gezien. En dat ronde, rode aangezicht met opgeblazen wangen en sneeuwwit haar heeft indruk gemaakt op het arme meisje. Zodus, onze Luc werd benoemd tot “grote baas van de wijn”.

 

Maar hier blijft het niet bij.

Enkele dagen later kreeg ik een mail van één van de verantwoordelijken van de zaak, Bram.

So what ?

Niks, maar deze Bram is niemand anders dan de zoon van één der beste elementen uit mijn promotie, die thans hoogleraar neurologie is aan de beroemde Universiteit van Groningen.

 

Een kleine wereld, niewaar ?

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 3
  • #1

    Shaerin Verzelen (jeudi, 12 avril 2012 10:08)

    Beste Luc, Je wijnen zijn goddelijk en je bent echt een fantastische man!

    Warm regards
    De serveuse

  • #2

    Luc Charlier (jeudi, 12 avril 2012 10:32)

    Allerliefste Shaerin,


    Je vriendelijke woorden zijn een streling voor mijn oude hart maar ze bewijzen dat je mij niet goed kent. Jij schijnt op een dwaalspoor te .... Verze(i)len indien je mij “fantastisch” vindt.
    Waar je wel gelijk in hebt is dat de wijnen goddelijk zijn (hihi). Wij beschikken hier over zeer mooie druiven en alles wordt dan zeer gemakkelijk.

    En nu, sha(e)rin(g) good news: de witte en de syrah zijn veilig in België toegekomen en binnenkort in jullie winkels en op jullie tafels beschikbaar.

  • #3

    civale christine (jeudi, 12 avril 2012 20:01)

    Merci Shaerin, pour votre gentille attention.

    Christine