IK BEN HARRY MULISCH NIET !

Didier Hamers op "Clots d'en Couloms" (Foto © Coume Majou Press)
Didier Hamers op "Clots d'en Couloms" (Foto © Coume Majou Press)

 

 

 

 

Gelukkig voor hem,

want hij zou nooit gepubliceerd geraakt zijn.

Het neemt niet weg dat “mijn” Hamer(s) - Didier maar dan - zijn druiven niet op een aambeeld is komen leggen.

En zijn vingers heeft hij nooit tussen de twee knippers van een druivenschaar gezet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hij heeft echter wel van alles gedaan, sinds zijn aankomst in Corneilla.

Ik weet dat dit korte berichtje jullie alvast boeit, en ik zal in de loop van de komende week steeds meer nieuws hierover brengen. Het wordt allicht uw “feuilleton van de vroege herfst”, uitgerekend van de maand september althans.

 

Maar we hebben een drukke periode achter de rug, de druivenpluk is voorbij en ik moet nu gaan rusten.

 

Volgende adembenemende onderwerpen blijven op de dagorde zitten :

Wie is Didier ?

Wat komt hij in Godsnaam in de Roussillon doen ? 

Waarom wens ik dat allemaal in geuren en kleuren te vertellen ?

 

Wacht nog even, houdt uw ongeduld in toom, en vraag niet

Quousque tandem abuteris, Charliera, patientia nostra ?

– ja, ik weet het, sommige edities verkiezen “abutere”, een alternatieve schrijfwijze – de juiste draagwijdte van dit thema zal U binnenkort duidelijk gemaakt worden.

 

 

Tot dan.

That’s all, Folks !

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 2
  • #1

    Thierry Charlier (lundi, 24 septembre 2012 07:37)

    Is de Heer Haemers met Denise Tyack Gekomen ?

  • #2

    Luc Charlier (lundi, 24 septembre 2012 08:21)

    Ik verwachtte ergens zo’n subtiel kommentaar en het kon van niemand anders komen dan mijn bloedeigen broer ! Ik wens te preciseren dat Patrick Haemers en Didier Hamers GEEN gemeenschappelijke kenmerken vertonen. Dit gezegd zijnde, ik heb zelf M. Haemers nooit ontmoet. Paul Vanden Boeynants echter wel : ik ging ’s morgens vroeg enkele lengten in het zwembad van Brussel (Vossenplein) afleggen tijdens de periode dat ik stages liep in het om de hoek gelegen “Sinte-Pieters Gasthuis” en “Polo Panch” zat er soms ook !