DE PAUS OP BEZOEK BIJ MIJN EX-BAAS

Ben XVI op Mas den Founs
Ben XVI op Mas den Founs

 

Reeds vroeger

vermeldde ik dat

het “Guide Hachette”

(uitgave 2013) de rode wijn die door gewezen Prof. Verbeelen, M.D.

en zijn vrouw Annemie

op hun Mas den Founs geproduceerd wordt beloond heeft. Maar daar blijft het bij lange niet bij.

 

 

 

Ik heb jarenlang het doorzettingsvermogen evenals de verantwoorde ambitie van onze leermeester kunnen waarnemen en in zekere zin bewonderen, hoewel het mij dikwijls aan kracht ontbrak om die eigenschappen te evenaren. De basis van mijn kunst en kunnen heeft hij mij wel bijgebracht, maar mijn karakter heeft hij niet kunnen beïnvloeden. Nochtans, jullie kennen mij : ik kan “ambêtant” zijn en mij soms zelfs een beetje op irriterende wijze gedragen, maar nijdig of jaloers kan men mij geenzins noemen.

 

Zo hoorde ik onlangs dat Dierik – want zo heet hij met zijn voornaam – pogingen deed om een nieuwe appellation te laten herkennen voor de wijnregio rond Villemolaque en omliggende dorpen, zich bewust zijnde dat het hoofdprobleem van de wijnen uit onze streek niet in hun kwaliteit ligt, maar eerder in ons imago. Geruchten deden de ronde volgens dewelke de benaming ervan weleens

Château-Seize-du-Pape” zou zijn, zonder echter dat ik de juiste reden kon achterhalen. Reeds in de Medische Raad van onze Alma Mater miste hij de steun van de extreem-linkse leden, en – zo zegt men – van de loge, en zo ook is het in de Roussillon gesteld.

 

Zo werd alles veel duidelijker voor mij en gisteren viel definitief het antwoord.

Ik kreeg het tentoon gestelde prentje toegestuurd waarop men duidelijk de hele familie Verbeelen verzameld kan zien, ter gelegenheid van het heilige bezoek.

Prof. Verbeelen zelf kan echter niet in beeld komen .... hij trekt de foto’s !

 

Mijn vreugde kan niet op en ik zal profiteren van onze relaties om hem bescheiden te verzoeken de Heilige Vader te overtuigen, nadat deze het “Décret d’Appellation” erdoor gekregen zal hebben, om zijn visie omtrent het trouwen voor holebi’s te herzien.

 

 

Gelukkig Nieuw Jaar aan jou en je hele familie, Dirk, en doe zo voort !

 

 

 

PS: Het spreekt vanzelf dat ik deze “post” zo vlug mogelijk naar D. Verbeelen

      zal sturen, om zeker te zijn dat hij geen bezwaar ziet tegen het optreden op

      mijn blog van zijn naastverwanten, omwille van privacy-redenen.

      Indien dat niet het geval is, zal ik dit biljet onmiddellijk en onherroepelijk

      uitwissen.

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 3
  • #1

    Dierik (mardi, 25 décembre 2012 20:36)

    No problem as usual.
    Morgen vertrekken we terug naar onze druivenranken. A la rencontre de nouvelles aventures. We nemen contact op om mekaars sappen te proeven.

  • #2

    Hervé (mardi, 25 décembre 2012 21:40)

    Baas? Tu n'es donc pas du genre ni dieu ni maître?

  • #3

    Erik (jeudi, 27 décembre 2012 12:13)

    Luc,

    Tu iras loin, je le sais