COUME MAJOU BIJ PETRUS

Dr. vet. Thierry Charlier, Dr. Monique Dehaze-Charlier en uw dienaar
Dr. vet. Thierry Charlier, Dr. Monique Dehaze-Charlier en uw dienaar

Ons moeke wordt ieder jaar  weerens jarig, en wel op

4 augustus, met name op de dag van haar geboorte.

De lange tocht vanuit Corneilla om feest te vieren eindigt meestal in Bachten de Kupe. Het was een familie-traditie geworden

in Coudekerque-Branche

te gaan eten.

 

 

 

Maar elke traditie is vatbaar op verbetering. We blijven lekker eten, alléén een beetje dichter bij ons thuis, en wél na overleg met Koen Thenaers, mijn agent aan de Kust (Werco-wijnen), die een groot deel van de betere eethuizen onder zijn klanten telt.

 

Mijn moeder is verlekkerd op vis, en tevens op lamsvlees. Met het mooie weer waarvan we momenteel genieten had ik eerder voor zeeprodukten geopteerd. En klaar was Kees: ik heb een tafel bij PETRUS gereserveerd, per telefoon en na een kort maar vriendelijk gesprek met de baas.

 

Even rondrijden bij de Sint-Petrus en Pauluskerk,  éénrichtingsverkeer allemaal, en daar waren we gezeten. Mijn broer was eerder aangekomen, rechtstreeks uit Brussel.

 

“ Kent U mij nog?”, zo luidt de ontvangst van de eigenaar van de zaak. Ik had hem inderdaad ontmoet op een ander goed visrestaurant in de buurt van het Marie/a-Louise/aplein. Maar hier speelt hij nu thuis, onze Olivier Guion.

 

Een fles uitstekende Sancerre (wijnhuis Bourgeois) later zaten we tegenover een rijkelijke schotel hyperverse kabeljauw op een bed van groene asperges met een laagje mousseline en een handvol kleine garnaaltjes ... uit Oostende uiteraard, de beste ter wereld.

 

Ik ben geen gastronomische journalist maar wel een beetje en wijnliefhebber en ik kan jullie verzekeren dat de wijnkaart van het huis de moeite waard is, en origineel. Ik heb niet naar de afdeling “Bordeaux” gekeken en kan jullie de prijs van een fles Petrus dus niet verklappen, maar de rest van de keuze is zeker OK, met liefst drie referenties van een klein maar kwaliteitsdomein in de Roussillon. Well done !

 

En nog een prettige verjaardag aan mijn moeder !

 

Adres van de dag:

Petrus restaurant

Sint-Petrus & Paulusplein 8

8400 Oostende

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 1
  • #1

    marc (jeudi, 15 août 2013 09:28)

    bedankt voor het adres in Oostende.
    Maaike en Marc