MIJN DOOS VAN PANDORA

Herfst 1974
Herfst 1974

 

 

Eens geopend kan

dit doosje

niet meer toe.

Ik heb er tal

van toffe foto’s gevonden.

U kan er niet meer

aan ontsnappen.

 

 

 

 

Dit is een oeroude prent van uw dienaar op ...”Solbosch”. Deze rare benaming alludeert naar de klassieke « Avenue du Solbosch » waar vele ULB-gebouwen tot stand kwamen. Volgens de legende zou mijn achtergrootvader (aan moederszijde) er de loodgieterij geïnstalleerd hebben, evenals – gedeeltelijk dan  - aan de Hallepoort.

 

Hoe dan ook, « Solbosch » was de hoofdcampus van eerste kan.-studenten die geneeskunde, farmacie en HILO aan de VUB deden, in de jaren ’70. En toen bestond er nog een sportstadium, met een baan voor athletiek en een modderveld waar tevens voetbal uitegoefend kon worden. Ik schrijf opzettelijk “uitgeoefend” en niet gespeeld, want zover kwam het niet.

 

Toendestijds – ik was amper 18 jaar oud – had ik een uitstekende “fysiek” (ik schermde op een degelijk junior-niveau) en ik kon dus lopen en rennen als geen ander. Maar van voetbaltechniek was er geen sprake.

 

Hier ziet U een – vleiend – beeld na het schoppen van een “corner”.

Tussen de toeschouwers erken ik tal van oude jaarkameraden. Wat have they all become ?

 

 

Leuk.

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 1
  • #1

    Charlier Thierry (vendredi, 06 septembre 2013 07:41)

    Tradition ou légende ? Les Islandais distinguent les Eddas, qui représentent la mythologie nordique, en vers ou en prose, et les Sagas, qui racontent l'histoire, avec, notamment, la superbe Saga de Fluga.