COUME MAJOU THANS IN ZES UITGAVEN VAN HET "GUIDE HACHETTE"

Onze reeks
Onze reeks

 

Normaal gezien moesten we vandaag plukken. De weersverwachtingen waren echter zeer pessimistisch deze morgen en ik heb het afgelast.Ik heb vermoedelijk ongelijk gehad want het zonnetje schijnt nog steeds over Corneilla (11u30'). Ik moet toegeven dat ik gisteren nogal laattijdig de laatste machines en uitrustingen in orde gebracht heb en ... het is - fysisch - een zware dag geweest. 

 

Er lag een bericht in de brievenbus over een in ontvangst te nemen pakje en ik heb ervan geprofiteerd om een bezoek te brengen aan het postkantoor ... dat toevallig open was. We zitten in Frankrijk, vergeet dat niet. 

 

De inhoud ziet U helemaal rechts op mijn afbeelding, ver van Zattecul den Eerste die glimlachend onze trofeeën gade slaat. Wij zijn bijzonder fier op het plakje van 2008: toen werd onze allereerste millesiem, 2005, twee keer beloond, en wel met *** voor de Cuvée du Casot 2005 en * voor Cuvée Miquelet 2005

 

Maar de 4 achteréénvolgende selecties - 2012-2013-2014-2015 - van Majou 2008, Majou 2009, Cuvée du Casot 2009 en Roc Blanc 2011 zijn ook niet mis. Dit brengt ons totaal tot 7 wijnen tussen de jaargangen 2005 en 2011! 

 

Dit volstaat uiteraard niet om zowel promotie als zakencijfer te garanderen, maar ons aantal trouwe klanten blijft stijgen, in België zowel als in Frankrijk, en Christine telt hoe langer hoe meer klanten bij de mooie Horeca in dit land. De kontakten met de Belgische restauratie kunnen we zelf niet verzekeren (afstand) en daar kunnen we zeker nog een paar betrouwbare importeerders gebruiken ... De streken Anwterpen en Limburg, onder meer, worden helemaal niet bediend.

 

Kandidaten ?

 

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 0