FORTITUDO MEA IN MARMORE

 

 

 

 

Maria is haar grondstof zelf

aan de Carrione gaan halen. Ziehier het resultaat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik geloof niet dat de keuze van beeldhouwster Maria Van Herreweghen iets te maken had met de titeldrager van Hertog van Modena, die tevens Prins van Carrara is: met name een Belg. Misschien daarom dat hij zo wild rijdt met zijn Ferrari's ... hoewel ik nog aan andere mogelijke redenen denk. 

 

Neen, Maria is in recentere jaren weer zeer actief beginnen te werken - na een periode van relatieve "rust" - en zelfs naar school  te gaan (Kunstacademie in Leuven). Ze profiteert van de talrijke wijnconnecties die Italie weet te bieden om de respectievelijke passies van haar echtgenoot en van zichzelf te verzoenen. Misschien geldt wel In Vino Veritas, maar in haar geval is het eerder

In Marmore Felicitas.

 

Ik ben blij op deze blog één van haar laatste verwezenlijkingen te mogen ten toon stellen, alhoewel een klein beetje polijsten nog bij te pas zal komen.

 

O ja, ik vergat het bijna: haar mosselen met witte wijn

waarover ook rode wijn gegoten werd, waren verrukkelijk.

 Ik heb geteld, al bij al heeft ze alles in nog geen

1000 seconden klaargemaakt! 

 

 

 

 

Écrire commentaire

Commentaires: 0