DE PLOEG VAN PHILIPPE STUYCK "GOES DIGITAL" 





België telt niet veel

originele wijntijdschriften. Persoonlijk heb ik

meer dan tien jaar

met de redactie van

IN VINO VERITAS

meegewerkt.










Het waren leerrijke jaren.


Het begon in 1993, indien mijn geheugen mij niet in de steek laat, één jaar nadat dit magazine ontstaan was. Ik was destijds belast met de opleiding "oenologie" bij de avondlessen op het CERIA (ekwivalent van COOVI voor de Franstaligen) in Anderlecht en het is dus op een heel natuurlijke wijze dat de - toen - jonge uitgever mij bij zijn ploeg gehaald heeft.


Buiten het leveren van originele artikels over wijnstreken zoals Duitsland, Portugal, Languedoc, Provence ... en ook enkele dossiers omtrent whisky of Armagnac, is het ook mijn taak geweest de bijdragen van kollega's te herlezen, altijd een bron van geschillen! Soms heb ik ook vertalingen voor mijn rekening genomen, met wisselvallige Leistung naargelang het onderwerp ... of mijn eigen stemming.


Tenslotte heb ik een paar keer het editoriaal mogen schrijven ... indien het verscheen. Mijn ietwat controversiële visie en uitdagende prosa is soms niet tot op het papier doorgelaten geworden. Call it censorship ...


Twee jaar geleden vierde "IVV", zoals het bekend staat, zijn 20-jarig bestaan.


En nu is het zover, gedaan, finito, schluss, basta ....!

Neen, het tijdschrift houdt niet op te bestaan. Maar er zal geen papierversie meer verschijnen: alles zal nu de lezers via internet bereiken. Dit laat uiteraard de deur breed open staan voor een vlottere informatie, voor nieuwe medewerkers, voor een grote wisselwerking met het lezerskorps. 


Ik denk dat deze beslissing een echte opportuniteit voor In Vino Veritas vormt en verzoek jullie om massaal in te schrijven. De kleine onafhankelijke producenten, die geen toegang krijgen tot de "grote" pers, tot de bekendste titels, zullen er beter bij varen.


Ik dank U bij voorbaat.



http://www.invinoveritas.apic.be/





Écrire commentaire

Commentaires: 0